poniedziałek, 13 czerwca 2016

LBA, czyli coś czego dawno nie było

Cześć ) Dawno nie było żadnego tagu, ani LBA... Mam tyle nominacji i trzeba je zrobić :D. Dzisiaj wykonam swoją najnowszą nominację, którą otrzymałam od autorki bloga Coś do przeczytania. i jest to LBA.

 

 

Pytania brzmią:

1. Kiedy rozpoczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
U mnie wyglądało to tak. Kiedy miałam mniej niż 10 lat mało czytałam. Moja przygoda z literaturą zaczęła się jak byłam w 4/5 klasie podstawówki. Nie miałam konkretnej książki, od której zaczęłam czytać. Po prostu... zaczęłam więcej czytać :)

2. Twoja ulubiona lektura szkolna?
Ze mną i lekturami bywało różnie :D, ale uwielbiam "Chłopców z Placu Broni"! Ta książka jest przepiękna i naprawdę wiele wniosła do mojego życia. Myślę, że gdyby nie ona nie byłabym do końca osobą jaką jestem teraz. Ta książka nauczyła mnie miłości do ojczyzny. Jeśli chodzi o inne pozycje to bardzo podobał mi się "Sposób na Alcybiadesa". Pamiętam, że bardzo się śmiałam, czytając. Jeśli chodzi o moje gimnazjalne lektury to polubiłam ogólnie dramaty :) To mój typ przedstawiania historii. Polubiłam też nowele Sienkiewicza i Oskara i panią Różę. A, miała być jedna!

3. Jeśli kiedyś napisałbyś/napisałabyś książkę to o czym by ona była?
Ja na pewno kiedyś napiszę książkę :D Szczerze to nawet trochę zaczęłam... Mam w głowie pomysł na historię, różne wątki i w ogóle tylko, że... przelanie tego wszystkiego z głowy na papier jest dla mnie bardzo trudne. O czym? Trochę nie wiem jak to wytłumaczyć, ale to high fantasy z wymyślonym światem, królestwami, czarodziejami, magią i w ogóle.

4. Co sądzisz o popularnych książkowych tagach? Który z nich jest Twoim ulubionym?
Jakiś czas temu słyszałam duży hejt na tagi, lba, nudę w blogosferze i w ogóle. A powiem szczerze, że dla mnie... to fajna zabawa. Ale oczywiście co dla jednego jest zabawą, dla innego nie. Moim zdaniem dobrze, że są te wszystkie rzeczy, bo gdyby były same recenzje i przemyślenia to by było tak sztywno i... nieco przynudnawo. Ale co kto lubi, jeśli nie lubisz tagów, lba to ich nie czytaj i nie rób, mamy przecież wolność wyboru czy co tam (jeśli jesteś osobą, którą nominowałam, a nie chcesz tego to nie rób, nie obrażę się). Jeśli chodzi o drugie pytanie to najbardziej lubię tagi, w których odpowiedzi się losuje, bo jest wtedy zabawnie i śmiesznie.

5. Jakiego gatunku literackiego najbardziej nie lubisz?
Hmm... Nie wiem XD Nie przepadam zbytnio za kryminałami, ale raz na ruski rok jak mam ochotę to sięgnę. Nigdy mnie nie ciągnęło do biografii, zawsze wydawały mi się nudne. Nie miałam w swoim życiu zbytniej styczności z literaturą podróżniczą i horrorami. Tak jakoś wypadło.

6. Jakie masz pasje poza czytaniem?
Uwielbiam wymyślać różne historie, ale pozostają one tylko w mojej głowie.

7. Czytasz książki w obcych językach? W jakich?
Przeczytałam 9 tom (albo prawie 9 tom) komiksu Ścieżki Młodości, ale nie wiem, czy to się liczy. Jeśli mówimy o książkach to jeszcze tego nie robiłam, ale mam zamiar. Przeczytam kiedyś 2 część Harry'ego Pottera po angielsku, mam ją pożyczoną, ale coś mi nie idzie :/ Moim wakacyjnym wyzwaniem jest ostro wziąć się za naukę tego języka.

8. Która ekranizacja, Twoim zdaniem, jest lepsza od książki?
Myślę, że zdecydowanie jest tak w przypadku książki Nicholasa Sparksa "Jesienna miłość". "Szkoła uczuć" podbiła moje serce, a papierowa wersja jest dobra, ale to nic nadzwyczajnego.

9. Wolisz książki pisane przez mężczyzn czy przez kobiety?
Szczerze to nie zwracam uwagi na płeć autora :D

10. Twój ulubiony zespół?
Nie mam. Słucham dużo różnych rzeczy i często mi się to zmienia np. w zależności od nastroju. Ostatnio najczęściej odtwarzam openingi i endingi z anime (a tak nawiasem mówiąc anime bardzo mało oglądam)

11. Jaką kuchnię najbardziej lubisz?
Taaak, Lekturia i gotowanie... Przemilczmy ten temat XD Nie no, nie jest tak źle (jest jest), ale nie mam swojej ulubionej kuchni.

Moje pytania:
1. Napisz jakiś ciekawy fakt o Tobie.
2. Co sądzisz o swoim poczuciu humoru?
3. Jak długo zajmuje Ci przeczytanie książki?
4. Co robisz w wolnym czasie?
5. Czy czytasz mangi?
6. Co myślisz o tagach, lba?
7. Czego nie zrobisz nigdy w życiu?
8. Jaki napój pijesz najczęściej?
9. Kiedy masz urodziny?
10. Na jakiej zasadzie wybierasz swoje nicki w internecie? (do różnych kont na portalach) Zawsze mam problem co może być moim nickiem :D
11. O której godzinie odpowiadasz na to pytanie?

Nominuję:
Klaudię Malik z bloga http://booksbyshadow.blogspot.com/
Just Mary z bloga http://szalonebookcholiczki.blogspot.com/
oraz czarno_biała em z bloga http://ksiazkowaczarnobialaem.blogspot.com/

Na dzisiaj się już z Wami żegnam. Pa :)

17 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam gotować, jeść też :) Ciekawe odpowiedzi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe odpowiedzi. Ciesze się, ze podjelas wyzwanie. Ja też jestem na bakier z gotowaniem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiam „Chłopców z placu broni" była to jedna z tych lektur, przy których się nie nudziłam (a nie było ich wiele). Pamiętam też, że chyba jako jedyna z klasy polubiłam „Robinsona Crusoe", który może nie był jakąś mega cudowną książką, jednak zapamiętałam go jako jedną z najciekawszych lektur z jakimi kiedykolwiek miałam styczność (z drugiej strony np przy takich „Krzyżakach" i „Panu Tadeuszu" wszystko wydaje się być mega ciekawe, nawet taka plama na podłodze).
    Mam takie samo zdanie jak ty odnośnie tagów, uwielbiam je czytać pomimo iż wałkują te same tematy praktycznie non stop.

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię gotować, choć nie zawsze mi to wychodzi ;P
    "Szkołę uczuć" oglądałam i byłam zachwycona, ale nie mogę jej porównać do książki, bo jej nie czytałam - jeszcze nie ;)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję nominacji!
    Właśnie zabieram się za "Jesienną miłość" a potem film.
    Taka mini rada: jak napiszesz pierwsze zdanie swojej historii to kolejne napiszą się prawie same. (tak jest w moim przypadku)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę :) wydobycie tego z głowy, kiedy siedziało to tam tyle lat nie jest łatwe :(

      Usuń
  6. Pamiętam "Chłopców z Placu Broni". Popłakałam się jak dziecko w momencie, kiedy Nemeczek umarł ;_;
    Też prawie nie czytam książek podróżniczych i horrorów, nie ciągnie mnie do nich :/
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ;_; To była pierwsza książka, przy której płakałam.

      Usuń
  7. Ja również raczej nie oglądam anime, ale moja koleżanka uwielbia wszystko co związane z Japonią i czasem słucham openingów, które mi poleca. Słyszałaś kiedyś może opening z "Ataku tytanów"? To jeden z tych, które najbardziej mi się podobają :D
    Dziękuję serdecznie za nominację! Postaram się odpowiedzieć w najbliższym czasie, tylko jak wyrobię się z zaległościami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opening z Ataku tytanów jest jednym z moich ulubionych^^ ale ten pierwszy, drugi jest jakiś taki :/. Samego anime nie oglądałam :D
      Spokojnie, ja mam mnóstwo zaległości :) Możesz odpowiedzieć nawet za rok.

      Usuń
  8. Ooo dziękuję za nominację!! Postaram się na dniach odpowiedzieć:P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo dziękuję za nominację!! Postaram się na dniach odpowiedzieć:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Z lektur szkolnych najmilej wspominam "Kamienie na szaniec" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie miałam przyjemności omawiać :)

      Usuń
  11. Pamiętam, że moją ulubioną lekturą był "Ten obcy" w podstawówce, czytałam dwa razy! :) Również uwielbiam ekranizacje powieści Nicholasa Sparksa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mile wspominam "Tego obcego"! Zapomniałam o nim.
      "Szkoła uczuć" <3

      Usuń
  12. Ja również nie sięgam po biografie, jakoś nie przepadam za tym gatunkiem :D Jeśli chodzi o moje ulubione lektury, to jedną z nich także jest "Oskar i pani Róża" ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przeczytałeś to proszę Cię, skomentuj. Naprawdę mi miło, kiedy widzę, że ktoś czyta to co tutaj udostępniam :)